søndag 4. juli 2010

Ferie 2010 i Irland 2

Gamle Ballybunion er den samme. Flott strand og livlig hovedgate. Guinnesen saker likt, berre velstand. Skoleferien her borte er ikkje starta enno men når den er igang tar livet seg opp både på stranda og i gatene her. Har vært en tur på Landers å sjekka utvalget i fiskeutstyrsbutikken og det er upåklagelig. Må innom å kompletere litt før eg fer heim trur eg, litt gummiartikler og andre godterier. I går var det livlig her, utendørs konsert med visstnok et nytt stort band på veg opp her i Irland. Mykje folk, en kunne nyte medbragt og det var kjempeliv. Været har vært bra sålangt. To dager md litt regn, ellers ca 18 - 20 grader og sol og overskya om kvarandre.

Har vært på båttur i Killarney, flott natur. Det er her amerikanarane reiser til for å sjå flott natur, dei er her i hopetal.. Du finner alle dei største hotellkjedane her oppe. Bildet er av Ross Castle der vi starta båtturen fra. Dette er et slott med aner fra 14 - 1500 tallet.

Ellers har vi vært på hytta til Vincent og Anne ved stranda i Maharees. Vincent grilla hamburgere (han er spesialist på grilling). Ellers var Vincent og eg på The Castle bar og sjekka ølet, denne baren har Irelands beste Guinness, uten tvil. Ellers følger eg med på fotball VM. Fikk og med meg at Rosenborg fikk 3 poeng mot Sandefjord.


Lokal bussen i Killarney, nei de er en buss som tar turister rundt i området for å sjå på flotte severdigheter som det er rikelig av i distriktet. Gamle slott og bygninger.

Ingen kommentarer: